Óratervezet
1.óra: az informatika terem rendje. Tűz- és balesetvédelem.
A számítógép be- és kikapcsolása.
A számítógép felépítése: beviteli- és kiviteli eszközök, ház. Házi feladat.
INFORMATIKA TEREM RENDJE feladat
Az információ átadása, vétele - kommunikáció (ismétlés)
KommunikációHázi feladat: tanulni a számítógép részeit, hozni egy ruhából kivágott címkét (textilkresz)
Információk az állatok világából
hf.: külön lapon - hogyan kommunikálnak az állatok. (delfinek, elefántok, kutyák, méhek) TELJES FILM
Saját ruhacímkéd jeleinek megfejtése írásban.
4.óra: A digitális eszközök használata
Digitális eszközök - 1.feladat
- megkönnyíti az életünket, de mértékkel! - 2.feladat
- árammal működnek, szabályok!
- veszélyekkel járhatnak: vírus, függőség
- tanulást megkönnyítik: alkalmazások (paint)
- a számítógép bekapcsolásának sorrendje
7.óra: hova lesz az adat?
A digitális eszközeink - 2.feladat
Memória, processzor, alaplap -3.feladat
gyakorlás otthonra
Mi van a számítógép belsejében? 4.feladat
8.óra: Ne veszítsd el! Mentsd el!
9.óra: Alkalmazások, amelyek megkönnyítik a tanulást
- jegyzettömb
- paint
- képmetsző
- wordpad
Operációs rendszer fogalma - feladat
10.óra: adatból lesz a szöveg
Itt gyakorolhatsz: feladat
11.óra: tanulj játszva!
- QR-kód készítő
- szófelhő készítés - https://wordart.com/
- gondolattérkép
12-20. óra: Alkotás digitális eszközökkel
PAINT - ROBOT rajzolása
power point - bemutató készítés a ROBOT-ról
- diák készítése
- másolás-beillesztés
- forgatás
- tükrözés
- üdvözlőlap készítése
Digitális mesekönyv készítése
Modern fizetési eszközök, pénztörténet -OTP FÁY ALAPÍTVÁNY STREAM ELŐADÁS - KÉRDŐÍV
21-28.óra: prezentáció készítés
29-35. óra: algoritmikus gondolkodás
code.org oldal kurzus kód: JRPTYF
30.óra - Lighbot
31-33.óra: SCRATCH
name animation
kapd el a sárkányt!
Rúgj Gólt!
Ping.pong