Óratervezet

1.óra: az informatika terem rendje. Tűz- és balesetvédelem.

A számítógép be- és kikapcsolása.

A számítógép felépítése: beviteli- és kiviteli eszközök, ház. Házi feladat.
INFORMATIKA TEREM RENDJE  feladat

Az információ átadása, vétele - kommunikáció (ismétlés)

Kommunikáció 

Házi feladat: tanulni a számítógép részeit, hozni egy ruhából kivágott címkét (textilkresz)


Érzékszervekkel tapasztalható jelek

Az információátadás szereplői

feladat1

feladat2

Az információ mentése, saját mappa készítése

Információk az állatok világából

Textilkresz

hf.: külön lapon - hogyan kommunikálnak az állatok. (delfinek, elefántok, kutyák, méhek) TELJES FILM
Saját ruhacímkéd jeleinek megfejtése írásban.

4.óra: A digitális eszközök használata

Digitális eszközök - 1.feladat

  • megkönnyíti az életünket, de mértékkel! - 2.feladat
  • árammal működnek, szabályok!
  • veszélyekkel járhatnak: vírus, függőség
  • tanulást megkönnyítik: alkalmazások (paint)
  • a számítógép bekapcsolásának sorrendje

5-6.óra: A digitális eszközök és az adat
tk. 14-15.o.

FELMÉRŐ (röpdolgozat)

  • hardver - szoftver: FELADAT
  • adat - adatbevitel
  • információ - adat - fájl
  • BEVITELI - KIVITELI ESZKÖZ: FELADAT

7.óra: hova lesz az adat?

Órakezdő feladat

A digitális eszközeink - 2.feladat

Memória, processzor, alaplap -3.feladat

gyakorlás otthonra
Mi van a számítógép belsejében? 4.feladat


8.óra: Ne veszítsd el! Mentsd el!

9.óra: Alkalmazások, amelyek megkönnyítik a tanulást

  • jegyzettömb
  • paint
  • képmetsző
  • wordpad

Operációs rendszer fogalma - feladat

10.óra: adatból lesz a szöveg

Itt gyakorolhatsz: feladat

11.óra: tanulj játszva!

12-20. óra: Alkotás digitális eszközökkel

PAINT - ROBOT rajzolása

power point - bemutató készítés a ROBOT-ról

  • diák készítése
  • másolás-beillesztés
  • forgatás
  • tükrözés
  • üdvözlőlap készítése

Digitális mesekönyv készítése


Modern fizetési eszközök, pénztörténet -OTP FÁY ALAPÍTVÁNY STREAM ELŐADÁS - KÉRDŐÍV

21-28.óra: prezentáció készítés

NKP tankönyv oldala

29-35. óra: algoritmikus gondolkodás

code.org oldal kurzus kód: JRPTYF

30.óra - Lighbot

31-33.óra: SCRATCH

name animation

kapd el a sárkányt!

Rúgj Gólt!

Ping.pong

34-35. óra: év végi ismétlés

© 2017 Csilla néni oldala/ Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el