5.OSZTÁLY
Digitális kultúra
Ha kérdésetek van, ide írhattok: csilla.vizsgaztato@gmail.com
Óratervezet
ROBOTIKA, ALGORITMIZÁLÁS, PROGRAMOZÁS
1.óra
Az informatika terem rendje. Balesetvédelem.
Az iskola számítógépes hálózata- ki-és bejelentkezés.
Felhasználónév, jelszó, netikett.
Hf: Miaz a robot? Hol találkoztál robottal?
2.óra
Bevezetés a robotikába
Robot fogalma
Robotok generációi
Hf: tk.8.oldal 2.kérdés
3.óra
Készítsünk algoritmust!
Algoritmus fogalma - folyamatábra rajzolása
4.óra: Ismerkedés a scratch felületével
https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted oldal megismerése
REGISZTRÁCIÓ
5-8. óra:
FELADAT - scratch felületete
programozás a Scratch-ben https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted oldalon.
- mozgasd a szereplőt!
- készíts saját szereplőt!
- tölts be hátteret!
- érzékeld a falat!
- vidd végig a labirintuson!
9-14.óra: Prezentáció készítés
- Mi az a prezentáció, képek jellemzői. Képek használata prezentációban
- Mitől jó egy prezentáció: szöveg helyes használa prezentációban
13.óra : télapós- karácsonyi játékok
14.óra: animáció készítése
15-19.óra: Pénzügyi alapismeretek
- biztonságos internet használat
- pénzügyi alapismeretek
E-VILÁG ÉS ONLINE KOMMUNIKÁCIÓ
- Keresés a világhálón
- virtuális személyiség
- online kommunikáció
- közösségi oldaéal, chat
- felhőszolgáltatás
DIGITÁLIS TÉMAHÉT - BUDAPEST 150 ÉVES 2023
IMAGINE LOGO
- Imagine logo letöltése - ismerkedés a felülettel
- alapszavak
- spirál, nád, lufi, luficsokor
- eljárások készítése (PARAMÉTERES ELJÁRÁSOK)
- eljárás az eljárásban
ADATOK KÓDOLÁSA ÉS TÁROLÁSA
Jelek a hétköznapi életben -
Jel, szimbólum, ikon, rádiógomb, jelölőnégyzet, lista, beviteli mező, gomb.
Tk.: 48-49.old.
Felmérő (KAHOOT) - március 5.
Kriptográfia - titkosírás - története és fajtái
A memória fogalma és fajtái
a memória mértékegységei
Átváltásos feladatok: bit-Byte-KB-MB-GB-TB-PB
feladat - május 20.
36-37. óra: év végi ismétlés